Giysilerinizi, neşe kaynağı haline getirmenin yolları… Gün boyu onu giydiğinizde kendinizi mutlu ve iyi hissedeceksiniz…
7 mins read

Giysilerinizi, neşe kaynağı haline getirmenin yolları… Gün boyu onu giydiğinizde kendinizi mutlu ve iyi hissedeceksiniz…

Eğlenceli ve fonksiyonel kıyafetler önemli bir kapsayıcılık mesajı gönderebilir…

Gezegenlerin, dönen galaksilerin veya beş yaşındaki bir kız çocuğuna uyacak şekilde yapılmış bir NASA logosunun yer aldığı uzay temalı bir tişört satın almak aslında zor bir iş olmasa da anne ve girişimci Jaya Iyer için göz korkutucu bir görevdi . 2015 yılında, geleneksel perakendecilerde yetişmekte olan uzay öğrencisi kızı için kıyafet bulmakta zorlandı ve pazarda hâlâ genel olarak toplumu yansıtan büyük bir boşluk olduğunu fark etti . STEM alanlarındaki cinsiyet farkı devam ediyor; kadınlar STEM iş gücünün yalnızca yüzde 28’ini oluşturuyor . Yale Üniversitesi’nin 2021’de yaptığı bir araştırmaya göre, bilimin kızlar için değil, erkekler için olduğu fikri altı yaşında bile başlayabilir . Bu modası geçmiş fikir hala mevcut kıyafetlere yansıyor.

Basmakalıp yıkıcı bir hedefe sahip , çevrimiçi perakendeci ThinkGeek’te uzun yıllara dayanan deneyime ve Iowa Eyalet Üniversitesi’nden moda mağazacılığı alanında doktora derecesine sahip olan Iyer, hobileri “geleneksel cinsiyet” kalıplarına uymayan çocuklar için kıyafetler yaratmak üzere başarılı bir Kickstarter kampanyası başlattı. böcekleri ve matematiği seven kızları veya kedileri sürüngenlerden daha çok seven erkek çocuklarını düşünün. Svaha USA doğdu ve o zamandan beri şirket yetişkinlere yönelik ve cinsiyet ayrımı gözetmeyen kıyafetlere doğru genişledi ve NASA astronotu Karen Nyberg ile işbirliği yaptı . En son oluşturdukları ekipte teknoloji yöneticisi ve STEAM elçisi Rhonda Vetere devreler, ikili kodlar ve robotlar içeren bir giyim serisine katkıda bulunuyor.
Hepsi aynı hedeflere sahip: bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik (STEAM) alanlarını temsil etmek , giyimin kapsayıcılığını ve uyarlanabilirliğini sağlamak ve giyenin çok fazla çaba harcamadan kendini iyi hissetmesini sağlamak.

“Sahip olduğum herhangi bir şeyi kuru temizlemeye vermem gerekiyorsa, dolabımda duruyor çünkü kuru temizlemeye gitmek, onu bırakmak, almak zorunda kalmakla uğraşmak istemiyorum ve bu da pahalı. Hiçbir giysinin bu titiz özelliklerini istemedim,” diyor Iyer.
Iyer, müşteri tabanını uzun süredir ana fikir, ilham ve pazar araştırması kaynağı olarak kullanıyor, hatta STEAM’den ilham alan yeni desenler ve giysiler için çok sayıda tasarım yarışması düzenliyor çünkü şuna inanıyor: “Sanat, STEM’in her unsurunun bir parçası olmalıdır . ” Müşteriler aynı zamanda markanın daha uyumlu ve kapsayıcı olmasına yardımcı olan kişilerdir. Duyusal sorunları olanlar için , giysiler ekstra yumuşaklık sağlamak amacıyla örme kumaşlardan üretilmiştir ve kaşındırıcı tokaları yoktur. Emziren yeni anneler için önü düğmeli gömlekler yapmaya başladı. Bazı seçeneklerde fermuar bulunmadığından kullanıcılar sabahları partnerlerinin veya oda arkadaşlarının yardımına ihtiyaç duymadan kolayca giyinebilirler.

Giysilerdeki cepler bazıları için önemsiz bir ayrıntı gibi görünse de, fonksiyonel giysiler giymek önemli bir kapsayıcılık mesajı gönderebilir. New York’taki Moda Enstitüsü’nde moda psikoloğu, yazar ve eğitmen Dawnn Karen, cep eksikliğine ilişkin cinsiyet mesajlarının kullanıcının değerini düşürebileceğini ve karar verme yorgunluğuna katkıda bulunabileceğini , çünkü günlük eşyalar için bir çanta taşıma ihtiyacının bunlardan sadece biri olduğunu söylüyor endişelenecek daha fazla şey var.

“Günde 100’den fazla karar veriyoruz. Yoğun STEM işlerinde çalışan birini düşünün. Bir şeye odaklanmak istiyorsanız ancak bir çanta düşünmeniz gerekiyorsa, bu kendinizi değersiz hissetmenize neden olabilir veya sadece daha fazla strese neden olabilir,” diyor Karen .“Bu her şeyden çok psikolojik. Bütün kıyafetinin içine cepler yerleştirilmiş bir adamın bir tek eksiği daha düşünmesine gerek yok.”
Bu işlevsellik eksikliğine ek olarak, kadın kıyafetleri de giyen kişi için daha acı verici, kısıtlayıcı ve dikkat dağıtıcı olma eğilimindedir . Northwestern Üniversitesi Beden ve Medya Laboratuvarı’nın araştırmasına göre bu, odaklanmayı kesintiye uğratabilir ve işyerinde hareket etmeyi daha da zorlaştırabilir . Erkekler için üretilen kıyafetlere geçişle ilgili anekdotsal deneyler , acı ve iz bırakmadığını ortaya çıkarabilir, kıyafet parçalarını tetikleyebilir ve giyinme kararlarını basitleştirebilir, bu da daha fazla rahatlığa ve genel olarak mutluluğa yol açabilir.

Karen, tüm bunlarla mücadele etmek için kendi kurduğu dopamin pansumanı adlı bir hareketi destekliyor. “İyi hissetme hormonu” olarak adlandırılan nörotransmittere atıfta bulunan dopamin pansumanı, tüm cinsiyet kimliklerinden insanları, kendilerini mutlu hissetmelerine yardımcı olan kıyafet ve aksesuarları giymenin gücünü benimsemeye teşvik ediyor. Konsept, Karen’ın cinsel saldırıdan kurtulurken kendini sözlü olarak ifade etmekte zorlandığı bir dönemde ortaya çıktı . Lisansüstü eğitimde danışmanlık psikolojisi okuması ve yarı zamanlı bir model olarak deneyimi, onu duyguları üzerinde çalışmak için kıyafetleri kullanmaya yöneltti.
“Ruh hali illüstrasyonu, mevcut ruh halinizi sürdürmek ve optimize etmek için giyinmektir. Bu, bir tür duygusal dengeyi korumaktır ve buna dopamin giydirme adı verilmektedir” diye açıklıyor Karen.
Karen’ın felsefesinin ilk temel bileşeni renktir . Karen, müşterilerinin ten tonlarıyla iyi görüneceğine inanmadığı bir renk olsa bile, rengin bu ruh hali iyileştirmesine yardımcı olabileceğine inanıyor. Daha parlak renkler bu mutlu duyguları daha fazla uyandırma eğiliminde olsa da, bu oldukça kişiselleştirilmiş bir durumdur ve Karen’in müşterilerinden bazıları tamamen siyah içinde kendilerini en iyi şekilde hissederler.
Moda psişik madalyonun diğer tarafında , insanların olumsuz duygularıyla birlikte oturmak ve onları aşağı ya da uzağa itmek yerine gerçekten içinden geçmek için kıyafetleri kullanmaya teşvik edildiği serotonin giydirme vardır. “Bastırdığınız her şey sonunda geri gelir. Yani onu bastırmak istemezsiniz” diyor Karen.
İkinci önemli bileşen ise Iyer ve Svaha USA ile paylaştığı önemli konfor faktörüdür. Her ikisi de COVID-19 salgınının tüketicilerin doku, kumaş ve konforun giyim için gerçekten önemli olduğunu fark etmelerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu belirtti. Bu etki cüzdanın gücünün ötesine geçiyor.
Iyer, “Kendinizi son derece rahat hissettiğiniz bir şey giyiyorsanız, gün boyu onu giydiğinizde kendinizi mutlu ve iyi hissedeceksiniz” diyor. “Mutluluğun gün içinde yaptığınız her şeye kolayca geçebileceğini düşünüyorum.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir